torsdag 2 april 2009

Till våran glädje!

Nu har vi en riktigt roligt nyhet att berätta, vi väntar vårat första gemensamma barn! .... det känns helt underbart roligt =) David spelar så mycke gitarr han kan för pyret i magen, kanske lyckas vi fått ett musikaliskt barn då, vem vet ;) haha... william är jätte glad han pratar om sin lillasyster varje dag och kramar magen, i går kom ha och kramade magen och sa "min allra bästaste bäbis på jorden" ....

Egentligen hade vi tänkt hålla det hemligt ett tag till men har som lite smått insett att våran lilla hemlis har läkt ut ändå i halva piteå redan, och för det andra ser jag ut som att jag väntar tvillingar , har blivit jätte stor jätte fort! Men vi har redan hunnit vara på två ultraljud och då har dom bara sett ett foster....
Och nu börjar jag väl så smått bli människa igen, första perioden har varit tung med mycke illamående men helt annars än med William, ganska roligt att se hur mycke det kan skilja åt mella varje barn, kanske d är en liten tjej som gror där inne! .....



Magen i v.11 + 2



10 kommentarer:

Ninnie sa...

Säger grattis här oxå. tycker du ska skapa en sida på familjeliv :-)
ja klura ut de redan innan ja hörde de. som sagt är jag kanske bra på att fatta saker som ej sägs ut..ha ha..skönt att du mår bättre och jag hoppas du mår bra hela vägen. varför har du varit på 2 ul redan? kommer bebis i sep-okt

som sagt grattis grattis än en gång. skitkul

kram kram

Angelika sa...

Jisses vilken magge du har ... förstår när du sade att det syntes... min vän Ewy fick också mage jätte tidigt..
GRATTIS !! än en gång... och föresten vilken snygg framsida på bloggen du gjort..// angelika

angelika sa...

ja lilla C blev frisk i dag , och då vart jeppe sjuk .. altså fy fan på ren svenska...
jag dör .. nu kommer jag då garanterat att få den i morgon ... vad ska ni hitta på till påsk då ? det skulle va jätte kul om ni kom förbi ... när vi är friska haha

Zun sa...

Grattis gumman!!!! Jag blev också tokstor direkt när jag väntade Lillebror, så jag tror vi berättade för folk redan i vecka 9 eller så ;-)

Lycka till och hoppas att du får må bättre nu!

Kram U

Zun sa...

Nej, jag kan inte säga att jag kände någon större skillnad mellan graviditerna, men å andra sidan mådde jag ju inte särskilt bra (...) när jag väntade Lillebror så det är kanske svårt att jämföra. Magen var dock en typisk pojkmage och hjärtljuden över 140 (enligt svägerskan är det ett säkert tecken på att det är en kille då ;-)

Sköt om dig och magen och tack för omtanken!
Kram U

victoria sa...

ja det visste jag för nån vecka sen drömde att du var gravid och titta rätt än en gång!!! grattis kram kicki

Malin sa...

Grattis en gång till gumman!!
Min mage växer så det knakar, pyret har hittat en favorit plats att sparka, mitt högra revben är måltavlan!! Ta hand om dig och familjen!

Många kramar

Sandra sa...

Hej "lilla A":)
Måste ju också lämna ett litet Grattis till dig!
Så kul att Wille också ser fram emot småsyskon!
Visste ni att det var en flicka eller? Kram från mig och Nora

Angelika sa...

vi vill se en ny magbild ,, vi är nyfikna förstår du väl =)

Sandra och Nora sa...

Ja, jag förstår det!
vad säger William då?
haha! Ja, det är ju roligt om man får en av varje!

Det är ganska bra med mig och Nora!
Börjar som rulla på livet lite bättre nu men jobbar ju på med Ante som bara den! Men vi har få börjat gå på familjerådgivning som verkar vara super bra:)
När är du beräknad då?
kramkram