torsdag 21 maj 2009

Första titten på den lilla krabaten

vi har med andra ord varit på UL idag =) d var väldigt roligt att se den lilla , den var hel vild, sparkade som aldrig förr! Ganska otroligt att man kan se dom så tydligt när dom är så små, låret mätte sköterskan till hela 24 mm =) vi ville ju se om d var en tjej eller kille men d ville ju så klart inte h*n, envisades med att hela tiden sätta foten för, hur mycke vi än puttade, så vi får vackert vänta tills i oktober. Sköterskan satte BF till den 25 oktober och vi var nu i vecka 17+2
Det ska bli roligt att se vad den lilla har för hjärtljud. Dom brukar ju säga att under 150 är d en liten pojke och över 150 så är det en liten tjej, och vete sjutton om jag inte tror på d där, för dom jag vet som fått barn har d stämt på i förhållande till vad dom fått =)
Jag ska fixa igång skrivaren så jag kan scanna in bilderna vi fick idag, för kamera laddaren är ju fortfarande som bortblåst...suck*

Och våran underbara William har fått öron inflammation =( han har haft jätte hög feber, man blir så himla orolig när dom små är sjuk. Och speciellt nu när man vet att han varit på utlandet för en vecka sen med sin pappa. I fall dom drar på sig nån infektion från d, men läkarna sa att det kommer att gå till sig så fort penicillinet har börjat värka.

Annars idag så har vi inte gjort många knopp, har som ingen lust till nått, vi har d så tufft ekonomiskt just nu och d om nått kör mig i botten på en gång, man måste hela tiden gå och oroa sig, tänka på vad man köper för mat osv.... jag hoppas verkligen att det vänder fort som tusan, till och med! D är ett under att älsklingen orkar med mig när jag blir så här orkeslös....
På fredag ska vi på femtioårs kalas och jag måste ju erkänna att jag gruvvar mig, just för att allt inte är på topp vad gäller det mesta som rör mig själv och min uppfattning. Men d kommer säkert ordna sig .....
Jag har inte tid att må så här just nu, d är ju nu man ska kunna njuta av det lilla som växer i magen! och allt runt omkring så klart!....
nu ska jag försöka stänga av tankeverksamheten och få en god natt sömn, kan behövas =)

Älskar dig "hubben" min ;P

kram på er!

1 kommentar:

Sandra Wikstenq sa...

Ja, det känns jätte bra! :)
Är ju som en liten lantlolla så vi njuter av landet känslan!:)
Huset är ju väldigt litet men vi har desto större gräsmatta med sandlåda och lekstuga!
Inte dumt för min prinsessa!
Det är i Svensbyn, så har både jobb, mamma och pappa, hästen och så småningom dagis plats här! Inte dumt:)Jag hyr! Lite litet för att köpas, även om det kanske kommer vara bara vi ett tag framöver!:P

Mår du bra nu då? Kul att var på UL!
kram kram