tisdag 12 maj 2009

uppe med tuppen

inte riktigt men nästan iaf :P
William vaknade vid halv åtta, så vi smög upp för att inte väcka David, åt en Frukost och satte oss och kollade lite på Tv innan d var dags för dagis. Det är så mysigt att starta dagen med en lugn stund.
William blev super stolt när han fick cykla till dagis och visa upp sin nya cykel, han har hunnit visa mig alla möjliga trix på vägen... det bästa var nog när han förklarade hur man gör när man "bappar" , det är när man ska stegra med cykeln och samtidigt säga bapp bapp bapp... =)
Och tur är nog att han fortfarande har stödhjulen kvar så d blir inte så dramatiskt stegrande, annars skulle jag få vara nervös.... Hujja!
När jag hade vinkat av honom på Dagis så hör jag hur han ropar på mig närjag hade börjat gå, vänta mamma- och så ger han mig en släng puss och ropar mamma jag tycker om dig! .... och eftersom mina känslor verkar ha en förmåga att ligga utanför kroppen i dagsläget, så kom ju så klart en tår när jag ropade tillbaka , jag tycker om dig också jätte mycket!

Och d här med min känslor, ojoj .... när jag väntade william så var jag lugn som en filbunke, väldigt sällan d kom tårar...nu är jag som ett gråtande rivjärn minst sagt.... ena sekunden är jag förbannad och nästa sekund så gråter jag för ingenting. Igår när vi skulle träna hundarna och Yambi bara disade min kommandon, han la sig när jag sa sitt, satte sig tre meter i från mig vid inkallning eller kom inte alls. Jag blev som ett litet barn, stampade som aldrig förr i backen samtidigt som jag skrek , jag skiter i d här och så började jag storböla...
Nån som är gravid och känner igen sig!?....

Nu ska jag lägga mig och mysa med Darling en stund innan d är dags för lunch <3

Jag har ju länge tänkt fota min mage så ni får se hur den växer, men d har jag vackert fått lägga på is eftersom jag som vanligt har tappat bort laddaren till kameran. Jag är nu expert på att förlägga saker och ting. Och jag blir lika arg varje gång!!!

kram på er!

3 kommentarer:

Louise sa...

jo det kan jag göra, grejen är den att jag inte är så haj på html koderna i blog spot.. men jag kan försöka, om du inte kan själv :)

Louise sa...

ja det skulle ju underlätta.. men man kan ju alltid försöka

Louise sa...

jo du kan ju fundera över vilka bilder du vill ha, färger och sånt. sen kan du skicka till mig på msn.