söndag 29 juni 2008

Varför kan jag inte sluta

jämföra mig med alla andra, jag är en expert på att trycka ner mig själv. Detta destruktiva beteende är så svårt att bryta. Mina kvällar består i att googla runt och jämföra mig med alla andra. Jag vill ha allt jag inte har . Jag försöker slå in i huvudet på mig själv att jag är bra som jag är , och även om jag inte är snyggast på denna planet så måste jag lära mig att tycka om mig själv istället för att trycka ner mig själv. och speciellt att tycka om min kropp. Det är nästan det som är värst. jag får ångest av att bara tänka på att gå på stranden bland allt folk . Det känns som att alla glor och pratar bakom ryggen, jag inbillar mig att det slängs kommentarer bakom mig hela tiden. Förbannade hjärnspöken!!! Om jag går på stan så går jag gärna omvägar för att undvika mycke folk, och speciellt om jag ser nån jag känner. då går jag gärna åt ett annat håll om jag kan! Men jag har ju då iaf kommit från den punkten att jag inte alls kunde vara bland folk utan att få en panik ångest attack! När jag bodde i töre kunde jag inte ens gå till tvätt stugan utan att per följde med. Så jag har ju verkligen kommit en bra bit på vägen men jag känner att det är långt kvar. varje morgon försöke jag att säga till mig själv , du är vacker och duger som du är! tror ni att det hjälper , det hoppas jag iaf! .... I am beautiful , no matters what they say, words can't bring med down!!!

Inga kommentarer: