onsdag 28 januari 2009

min nya karriär som Hockey fru!

Nu är d ett tag sen jag bloggade men d har helt enkelt inte funnits tid eller ork för d , plus att internet inte funkar hemma hos mig.
Just nu sitter jag hos David och strö tittar på tvn.
Det har varit en bra dag idag, jag har känner mig mycket nöjd med det lilla jag åstakommit idag, på morgonen vid 8 klev jag upp med vovvarna gick ut och pinkade dom sen var utfodring av alla som gällde, även mig själv och d är ett mycket stort steg!
Sen kröp jag ner och myste med älsklingen ett tag ;)
Och sen efter lunch så har vi varit på en lång prommis med alla vovvarna, var även och hämtade Davids mammas hundar, kajjo och mejja ( tror jag stavade rätt) ....så man kände sig som ett hund dagis där ett tag när man skulle gå med alla i koppel för att passera alla stora vägar, och det var ingen lek, än den ena och än den andra snurrade hit och dit , så d slutade med att vi gick över storvägen helt ihop trasslade.
Sen efter det har både vi och hundarna inte gjort många knopp.
tuva somnade på min tröja i sovrummet, yambi med benen i vädret på soffan och Wilda på mattan i hallen!

Jag har även hunnit med att skada mig på boxningen i måndags, och som tur var , var det inget brutet utan bara en ordentlig stuckning så jag har haft en stöd linda i två dagar! hur man då kan lyckas med att göra illa sig i tummen under en boxnings träning är ju frågan men jag lyckades då, jag skyller på att det är för att jag slår så hårt ;P

nu har jag säkert glömt att skriva om en hel del men d viktigaste är med iaf =)

Jag tänker på dig Sabbe!!

Nu ska jag fara iväg med vovvarna och följa med Sabbe som mat sällskap, vi har nämligen varit hundvakt inatt å idag åt Wilda å tuvvis , sen ska jag invänta min karl från en hockey match , jag ska hålla alla tummar jag har !!

kram på er!

Inga kommentarer: