fredag 2 januari 2009

Vilken start på D nya året

Nyårsafton firades med ett roligt gäng, med god middag och ganska mycke alkohol, jag själv missade tolvslaget, och om nån frågar varför så kan jag inte svara på d för jag minns helt enkelt inte ... :P
Tillbringade min natt och bakisdag i Munksund, blev bjuden på bakismat och sen fick jag en privat chafför till stallet i böle för att mörta johanna och Sara... Tack för den servicen,inte illa! =)
Sen mötte jag som sakt upp Johanna och Sara i stallet, följde med dom ut när dom skulle och rida =) d var så mysigt att få pussa på hästar igen , börjar vara ett tag sen, och d är för att jag inte har energin och lusten att vara i stallet, men d kommer, d är jag helt säker på....
Sen for vi till Älvsbyn och skulle hämta upp saras sigge hos hennes mamma och pappa... d är nu våra utor händelser kommer, men vi skrattade gott åt d efteråt ...haha
Vi fick nämligen för att sladda med bilen och d gick inte riktigt som Sara hade tänkt så vi prikade snödrivan och bilen bokstavligen talat hoppade upp på plogkarmen , så där står vi, i tjugo graders kyla, den ena än den andra mindre klädd...iaf så kom Sara gulliga pappa pch hjälpte oss lös med bilen sen blev vi bjuden på en super god middag =) sen började vi våran färd hemåt med ett litet stopp i byn för att surra med Jimmy , sen kommer nästa händelse ... när vi då är på väg hem, vi hade lagomt till d börja smälta våran första insident...och kunnat börja skratta åt den...men då börjar d låta som sjutton i ena däcket och alla utropar nästa samtidigt...FAN! vi har fått punka och jo mycke riktigt nog var d punka, denna gång kom Jimmy den starke! =) och hjälpte oss med däcket...
Jimmy tyckte vi skulle skaffa oss karlar som kan assistera oss med alla våra galenskaper =) haha! men vi tyckte , nej varför ska vi d när vi har dig! ....haha
hemfärden slutade ändå gott , och jag själv avslutade jag rätt så tidigt, kände att jag hade lite sömn att ta igen!

Idag har mamma varit ner och hälsat på, vi har plockat och städat upp min lägenhet så nu är den så fin =) äntligen kan jag knäppa före och efter bilder =)
Tack snälla mamma för att du hjälpt mig när jag inte själv har energi till d....
Har precis vinkat av henne coh sitter nu och fördriver tiden med att slö titta på Sagan om Ringen tills brudarna kommer, vi ska ha en lugn filmkväll med popcorn och Mamma mia !
Just , jag säger jippie för mitt löshår har kommit och det var samma färg på mitt hår, jag är bara lite förrvirrad eftersom raddan med hår är typ 1,5 meter , måste kolla med sara hur detta ska sitta och se ut =)
Det ska bli så kul då kan jag ha långt hår på måndag =)

nu ska jag ladda upp lite bilder från helgens bravader.....

kram på er!

Inga kommentarer: