lördag 18 oktober 2008

12 timmars jakt dag

jag som trodde jag skulle vara jätte trött men jag är pigg som bara den! det gör nog gott för både kropp och själ att vara ute i skogen en hel dag, i dag har det gått ändå hyfsat. vi har sett 3 älgar och en härrans massa fåglar! men ej kommit åt att skjuta men min farfar har fått skjuta en liten oxe =)
Innan dagen var slut i skogen hann klockan bli vid 6 innna vi tog oss till slakthuset med oxen, det gick ju fort själva hägningen men det som drog ut på tiden var att slangen hade frysit från pumpen så jag och farfar har hållit på med att skruva upp varenda koppling i hopp om att hitta isproppen.
Jag har även hunnit såga i sär lite klövar med hjälp av Fredde, som jag skall ha till Yambi =) imorrn ska vi bara jaga till lunch sen blir det styckning, tror jag ska smita då och fara hem och räffsa lite löv och lägga spår till Yambi =) vi behöver öva lite grann.
Bla bla bla jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om dagen men jag avrundar så! vill ju inte tråka ut er alldeles :-P

Har mycke tankar om en speciell sak eller person, som jag inte trodde jag skulle ha, har nig lämnat större avtryck än jag trodde från början, det är väl både på gott ont skulle jag gissa! ;-)

nu ska jag gå och rulla in mina sommar däck i ladan. Och kvälls promenera med vovvarna
Jag lyckades orsaka swiming pool i garaget igår kväll, hade bytt till vinter däck på bilen, och tänkte för en gångs skull vara så nogrann att jag tvättade dom, sagt och gjort jag sprutade avfettning och skurade på och spolade en massa vatten. Det jag inte upptäckte förrän jag skulle gå in i garaget var att det hade tryckt upp allt vatten jag spolat på utsidan in i avloppet i garaget. Så nu blir det en massa extra jobb imorrn...

Till veckan kommer jag bli med två vovvar har jag bestämt, nu ska jag ta ner jack så jag har en tränings kompis, hur mycke jag än älskar att hålla på med Yambi så är det lite mera fart i Jack, det är två helt olika tränings metoder. Och det är klart det är ju verkligen två helt olika hundraser dessutom!!
Så Sabbe till veckan blir det träna lydnad av...om du hänger på ;-P


kram på er!

Inga kommentarer: