tisdag 14 oktober 2008

vette tusan

hur jag ska göra med tapeterna, har varit förbi på colorama idag och kollatav med dom och självklart hade dom ju hunnit skicka iväg dom fabriken, men jag får retunera dom för 370 kr.... jag har börjat fundera på att bara göra en mörkare brun fondvägg i vardagsrummet och kanske göra en väggmålning istället.
Vi får se hur det blir, jag ska sova på saken tills imorrn.

har hunnit med en prommis på grisan med Sabina, skönt jag fick prata av mig om lite tankar. Jag kan bli så irriterad på mig själv för att jag är så känslig i vissa lägen. men vi har iaf kommit fram till att det beror väldigt mycke på ens personliga självkänsla, och vissa perioder den kanske inte är så bra som den borde vara. Alla människor har ju brister och detta är väl då kanske en av mina brister. Jag jobbar på det men det är svårt i vissa lägen. Det jag får mest panik över är att jag är så rädd att folk ska backa när dom märker att jag kanske frågar en extra gång,blir arg eller lessen över små saker , som andra människor inte reflekterar över på samma sätt.
Det bästa för mig är väl att vara ärlig och säga det till dom personer i min omgivning som jag tycker om. ......hmmm det är svårt med såna här saker.
I vissa andra lägen och tagna beslut, funderar jag på om det är mig det sitter i, skulle jag ha gjort annorlunda, hade det blivit bättre då. Jag jämnför mina negativa sidor som något positivt i andra. Och kommer därför alltid fram till att det är mig det är fel på. Varför! jag vet inte hur många som försökt pränta in i mig att jag duger som jag är och det kan ingen ta ifrån mig. Men ändå är det lika svårt varje gång jag kommer till det läget.
Men jag är glad att det finns två framsteg som jag själv också märker av, och det ena är att jag nu trivs med att vara själv, det är klart att det finns stunder som man önskar att man hade nån men i överlag så trivs jag bra med livet som det ter sig nu, den andra förändringen är att jag vågar sga nej utan att tro att hela världen går under för att jag sagt nej, jag orkar inte, eller vill inte osv. Kanske det beror på vad man har för människor omkring sig, jag har den turen att ha helt underbara vänner som betyder väldigt mycket i mitt liv.

Nog med tankar för denna gång, nu ska jag fixa det sista med middagen och sen ska jag och min älskade Wille fara ut till stallet och dona lite.
Sen när jag kommer hem ska jag sätta mig med Natur kunskapen.....

Kram på er !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman!! du är stark och du klarar dig genom de här, tyvärr tar allt bara en enorm tid! jag finns alltid här, de ska du veta! sköt om dig, vi sen säkert till helgen ;) kram sara