lördag 4 oktober 2008

Trots vädret

så har vi varit ute nästan hela eftermiddagen, vi for till Böle efter Lunch och hjälpte Lisa å Macke och ta in fåren från betet. Det är som Lisa säger man skulle inte klara sånt där nu när man är van att Xina vallar in dom, det gick jätte bra. Utom att vi höll på att köra fast med transporten i all lera på väg upp från hagarna, men med Macke som chaffis och lite jävlar anama så löste det sig =) Det hade ju inte varit kul att fastna med 14 tackor ståendes i den.

Sen resterande av tiden så har vi jagat våra två busungar runt gården, så fort man vände ryggen till så stack dom iväg och självklart dit dom inte fick fara.... jag gruvar mig om ett år eller två , det kommer bli böles nya gangstrar....
Haha men roligt har dom, och skratta får man.... dom försvann in i skogen bakom potatis lagret och när vi kom dit och frågade vad dom gjorde så jagade dom en Varg!! ...dom har då fantasi dom små liven! =)

Känns som att det blir en tidig kväll idag, är andra natten jag knappt sover nått, vaknar av minsta lilla, det är grymt jobbigt.
Ska ladda upp inför filmkväll imorrn med Nicke, det blir ju ingen filmkväll om jag somnar =)
Kanske lyckas jag övertala mitt film sällskap att sova här så kanske jag sover lite bättre ;-P

kram på er!!

Inga kommentarer: