torsdag 11 september 2008

Jakt för hela slanten =)

Ska hem till mina föräldrar och fälja med pappa och jaga , ska bli sjuk kul, har längtat efter detta hela året. Jag ska ta med mig kamerna så jag kan uppdatera med lite bilder från älgskogen =)

Har precis kommit hem från stallet, det är så skönt att få vara i stallet ibland och bara pyssla på, idag har jag pysslat med Shadeed, han var jätte duktig i korallen skötte sig ypperligt. Sen har jag och Elle surrat lite och låtit våra hundar busa av sig, Yambi och Flip är helt knasiga , dom får som damp båda två när dom får busa tillsammans, Man kan inte stå med händerna i fickorna och filosofera för då kan det hipps vipps komma en galen ridgeback och en lika galen border collie i hasorna =) men roligt har dom och det är ju det viktigaste. Det är så roligt att se att vi har alla så bra han hundar och framförallt bra ledarskap på dom , annara skulle det aldrig funka med 4 hanhundar och 2 tikar i stallet. Det har peppar peppar aldrig varit någor gruff som är nått att tala om =)


Jag har även varit på vägledningscentrum och fixat det sista inför pluggandet, min vägledare räknade ut att efter jag läst dom här kurserna som jag har kvar till Februari så är jag klar efter det , om jag bara klarar prövningarna på Grans. Det känns skönt då är målet nästan nått, det taggar mig ännu mera då. Nu ska jag bara hålla tummarna att den startar utbildningen.

Jag är grymt sugen på att försöka hinna med att gå en praktik också innnan. Men det får man väl se hur det hinns med.


Nu planerar jag även för fullt inför en vecka semester hos Malin nere i Falun, ska bila ner med Yambi, för vi ska fortsätta ner till vallentuna för att träffa uppfödaren och lite syskon, Hon pratade om att fixa en valp träff så, och det hade varit jätte kul att få träffa kull syskonen till Yambi. Detta ser jag verkligen fram emot. =))


Imorrn ska jag på stan en sväng och äta lunch med Ikka och sen hade jag tänkt våldgästa Sabina om hon är hemma, vill ju se deras lilla valp =)


kram på er!




Elle och Lisas underbart vackra hingst efter Nijem Ibn Eternity.

För att gå in och kika på deras andra hästar på Artic Arabians klicka på länken nedan

www.arabiskafullblod.se

Inga kommentarer: