måndag 8 september 2008

Viltspårskurs

Nu ikväll så har jag och Yambi börjat på våran första kurs, en viltspår kurs =) det var jätte kul och Yambi skötte sig super bra för att vara andra gången han går på klöv och blod spår. Han var super suktig, det vi måste tänka till på nästa gång är att göra ett avbrott så att Yambi får lugna sig lite, han blir så het, efter vi gjorde "avbrottet" alltså jag tog tillbaka han utan kommando och bara satte han ner i nån minut sen visade jag han på spåret igen, och då var han mycket mer koncentrerad och hittade klöven jätte fort =) jag kan ju inte annat än att bli lite stolt. Jag kommer nog nått ett av mina mål med Yambi och det är att få honom till viltspår champion, Det är också väldigt roligt att våran instruktör i kursen även är viltspårs domare så vi kommer säkert att gå prov för henne sen till våren, hinner nog inte med nått nu i höst.


Iaf så på förmiddagen har jag umgåts med Sabina, först gjorde vi lunch sen var vi in till stan en snabbis för jag hade några äreneden på banken och så svängde vi förbi Dollar på vägen till Sabina, hon köpte ett fusk träd, super fint =)

Sen surrade vi lite med Linnea och drack en latte och sen var det prommis för hela slanten.

Det är så skönt att ha sällskap på dagarna, jag har satt att jag ska enbart ägna mig åt skolan några dagar i veckan och nu innan jag har fått igång alla kurser och schema så läser jag svenska B hemma. Det går faktikskt ganska bra denna gång. Vi får väl se hur länge jag har motivationen uppe, hoppas att den håller i sig, imorrn är en sån dag som jag ska ägna mig åt skolan på förmiddagen sen är det paus och prommis på grisan och så lite städning på eftermiddagen och sen till stallet. det är verkligen fullspäckat schema.

Men det gillar jag, hatar att inte ha nått att göra och sen så om jag inte har nått speciellt att kliva upp till morgonen så har jag så lätt för att sova bort halva dagen, och då blir jag som seg resten av dagen.


I helgen hade vi personal möte och personal fest på samma kväll , vi hade skit skoj , först åt vi en jätte god middag på havsbadet sen fortsatte, jag , marie, ingrid , mos och sofie in mot stan, jag marie och ingrid gick på kalles och hade skit skoj, dansade som aldrig förr. Sen mötte jag upp Li =)

Det enda som är så tråkigt med Kalles är när man ska ner på dansgolvet, det är som att gå ner i en kuvös, man känner sig verkligen inte fräsch efter en stunds dansande, jag fattar inte hur dom kan få ha så där , dom måste ju för sjutton skaffa ventilation.


Igår kväll hade jag en väldigt jobbig kväll, fick en ångest attack på kvällen, precis när det var dags att gå och lägga mig. Jag hatar att få det, man känner sig så liten och ynklig och det värsta är nog att man är själv. Tur att jag har mitt bolltäcke.

Och så är det så olika från varje gång , vad som framkallar det, hade varit bara samma sak hela tiden så hade man ju kunnat hålla sig borta just från den saken men inte då. Livet är inte enkelt i mångt och mycke.


kram på er


Inga kommentarer: