fredag 5 september 2008

Nu är jag i Vitå igen

Idag har vi hunnit med mycket jag och william. På morgonen städade vi, sen packade vi och styrde våran bil mot vitå, väl framme så har vi hunnit vara och titta på en älg som pappa och jaktlaget hade skjutit, så jag lyckades tigga till mig några fler älg klövar till min stora glädje, det kommer nog gå ett ex antal nu när viltspårs kursen drar igång.
Har precis kommit in , jag har varit och dragit spår med Yambi och Jack, båda var jätte duktiga men väldigt ivriga, yambi blir ju lite svår att hålla när han drar iväg. Men det ska vi väl kunna råda bot på, han måste lära sig att ta det lugnar för som det är nu så rusar han iväg innan han tänker efter.
Jah visste ju inte riktigt hur han skulle reagera på älg klöven eftersom det var första gången jag lagt spår med en sån, men det gick jätte bra, han högg den på en gång. Har nog aldrig sett han tända till så mycke som han gjorde =) (stolt matte)
Jag fick mig då ett gott skratt också, mamma skulle hålla Yambi efter vi hade spårat klart! men som sagt han kan ju bli lite stark så det gick väl inte som planerat, yambi satte iväg i spåret igen och mamma efter , till slut så tappade hon han , så han for iväg på egen hand och letade efter klöven.....haha.
Nu ska jag springa i duschen och göra mig klar, ska nog fara till en gammal vän som har flyttat i lgh i Råneå och säga hej, det är kalas för hela slanten.
Imorrn är det bara att ladda upp inför personalfesten aka personal möte.
kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ SÖT!!

Hur kan det ha gått så lång tid sen vi hördes av.. Läste din blogg idag och fick nästan tårar i ögonen när jag insåg hur mycket som har hänt i ditt och dina två underbara monsters liv utan att jag fått vara delaktig.. Saknar er massor!! Kramar Malin!