onsdag 24 september 2008

Nu äntligen

har jag fått tillbaka internet, det har börjat krångla som tusan, det är väl så med trådlöst gissar jag =) eller så kanske det är min dator! vad vet jag.....

Idag har jag umgåtts med Sabina och Sara, vi var och tittade på en lägga åt sara ovanför Valdino, den var jätte mysig, det blir fint det där! =)
Sen var vi och tränade lite agility, Yambi tyckte det var jätte skoj, det är första gången så jag var otroligt nöjd med hur han skötte sig, men som sagt en ridgeback är alltis en ridgeback, det gäller att sluta i rätt tillfälle och inte tjata vidare för då stänger han öronen och lyssnar inte alls Men det är så otroligt roligt att ha nån att träna vovve med, nästa gång ska vi lägga ett person spår, och imorrn ska jag fara och köpa en trä list så jag får göra apport pinnar och så ska det inhandlas klädnypor och snörer för nu ska jag tillverka snitslar till på söndag och köpa mig ett par ordentliga vantar så jag inte får bränn märken i händerna nästa gång vi ska gå på viltspår, Det är nått vi kommer få jobba på , tempot, han går ju klockrent med det går lite för fort, min instruktös sa att man skall kunna gå och plocka blåbär om man går bakom nån som spårar vilt, ojdå sa jag då har vi långt kvar , för inte hinner man med nå blåbär om man ska gå bakom yambi iaf ...haha!

Har tränat lite med klickern ikväll när jag kom från jobbet, det gick jätte bra, han är jätte lyhörd!
och uppmärksam.
Vi har lärt oss ett nytt trick, jippie, då ska han snurra runt =)
Nu väntar vi bara på lydnadsboken =)

Jag har även hunnit med att jobba idag, om än det bara var tre timmar så behövs det i min budget.

Nu är det sängen och en huvudvärks tablett som väntar, har haft så sjuk ont i skallen nu på eftermiddagen.

kram på er!

Har pysslat ihop en liten film från sommarens partyn, ska lägga upp den imorrn =)

Inga kommentarer: