tisdag 2 december 2008

Ett mycket tragiskt inlägg

Mitt humör var ej på topp när jag vaknade på morgonen, trött som tusan fast jag hade sovit 12 tim, hoppade i duschen och skulle fara till Sabina, när jag kommer till bilen så har den förvandlats till en iskub över natten, låset gick inte att vrida runt så jag fick värma det med en tändare, lyckades efter mycke om och men få upp dörren, när jag ska släppa in Yambi så upptäcker jag att bakdörren har ju toltalt frysit fast, jaha det vara bara att klättra in och sparka upp dörren innifrån, in med hunden och mot min port eftersom jag hade lovat att ta med tapetbordet och sakerna, jaha men tror ni jag fick upp bakluckan, inte det, efter ex antal svordomar så for jag till colorama och mötte upp sabina.
Hon valde tapeter till sin lägenhet, vet inte om jag var till så mycke hjälp med tankarna på annat håll!
For och hämtade ut nycklarna till lägenheten på Rawi sen var det ängeln som gällde, väl där funkar inte mitt kort, så klart! verkar som att remsan har blivit avmagnetiserad eller liknande.... Sen gick det relativt smidigt att flytta alla saker, vi bar som tusan =) sen kom nästa sak när vi står på brandstationen och ska ha lös släppet så har d blivit nå mysko med draget så det går ju självklart inte att få av, efter lite hjälp av en snubbe så löste det sig....
Sen far vi mot öjebyn och ska tanka väl där funkar ju inte Sabinas kort, och inte visste vi var internetdosan var heller, tillbaka till lägenheten för att leta den.... iväg till öjebyn igen, hämta saker och fixa lite grejer på dator, åter till stan for att packa upp saker i läggan.....
Sen skulle vi gå en kvälls prommis med hundarna, sat och gjort vi knatade iväg, surrade om ditt och datt, och sen kommer den roliga händelsen när vi ska in igen och ska låsa upp porten så funkar inte nyckeln eller portkoden, det var bara vackert att ringa till NVS , så då kom en räddande ängel och låste upp porten åt oss, väl i läggan , tänkte vi vara lite duktiga och bära upp saker till förrådet, väl uppe så hittar vi inget förråd som är tomt...suck...
ner igen för att värma lite kvällsmat, men så klart så fanns det inga bestick så Sabina åt kyckling pasta med en stor trä slev =)

Sen avslutade vi kvällen rätt fort , mitt humör var inte på topp efter denna lyckade dag.... men gott sällskap och lite sömn gjorde susen, vaknade och kände mig som en prinsessa på morgonen =)
Så idag har vi tillbringat våran dag på IKEA, vi har sprungit fram och tillbaka , fram och tillbaka, räknat och mätt och kommit med fyndiga ideer =)
Nu har vi precis satt oss i soffan , och det var gode skönt kan jag lova.... imorrn blir det en relativt lugn dag.

Kram på er!

Inga kommentarer: