onsdag 10 december 2008

Kalas fika

Nu har brudarna varit här och grattat mig, jag möttes av en underbart fin , ja må hon leva sång när dörren öppnades! Hihi ni är underbara.....

Dagen har varit bra, började med några timmar på the unit, som jag sov mig igenom, sen kom Sabina och hämtade upp mig och så for vi förbi henne och fikade en sväng sen bar d av möt Böle för att hämta transporten som är full i skräp som ska på sopptippen, d var då dagens händelse som avslutades med en enorm skrattattack från min sida hände.
ska ta allt från början.... hehe
Vi körde då in på gården jag bakade mot transporten och Sabina hoppade ut och skulle koppla på den, observera det var Sabina som skulle koppla på transporten ...haha ;P
när hon skulle lotsa mig rätt i backningen så råkade jag köra fram 20 cm istället för en 1 dc, typ några gånger så hon utropar , men din klommer jag sa 10 cm inte 20 cm...haha men jag fick min hämnd senare....mohhhahaha efter många om och men så hade hon kopplat på transporten och jag börjar köra, det går tungt som satan så jag backar och tar sats upp för backen, åhej åhå uppför backen for vi, sen när jag svänger ut på vägen så röck det som till och det började gå lätt som satan, ojoj vad gasar säger Sabina!! då tittar jag i backspegeln och inser att transporten är på väg åt nått helt annat håll, den har alltså lossnat och skenar in i plogkarmen på andra sidan vägen, Sabinas min var betalbar när hon inser detta och jag bara skrattar, jag fick inte fram nått på flera minuter...haha ;P
Så vi gick och hämtade traktorn och drog upp transporten från diket och kopplade på den på bilen igen och denna gång gjorde jag d så då blev ju ordentligt så klart...haha ! och här måste jag ge Sabina ett plus i kanten för att hon rattade traktorn så bra!!
mohahahaha nu fick jag min hämnd Sabbe .... undra nog vem d är som är en klommer!! ( ;P )
Så det blev ingen sopptipp för oss denna dag , utan d blir imorrn =)

Å det är så skönt jag slipper besiktningen imorrn på opeln, pappa insåg att det var gode mycke på den som behöver lagas som har förfallit senaste året så den har blivit avställd och parkerad bakom bodan hemma i vitån... och där ska den stå tills vi har tid att göra nått åt den!
Förbenat vad jag längtar till julveckan , då ska jag köra skoter som aldrig för!! det är så tråkigt när mna inte har tillgång till skoter, när man är van med det, är ju mer eller mindre uppväxt på skoterdynan, när jag var fjorton så var det mitt fortskaffningsmedel under vintrarna, som jag kan sakna den tiden ibland , vilka hyss man hittade på och alla mysiga grillkvällar.... åhhh!!!

Nu ska jag se framemot helgens bravader!

kram på er!

Inga kommentarer: