fredag 14 november 2008

Mysig middag med trevligt sällskap

Vi blev bjudna på middag hos Farfar och Gördis ikväll, det var riktigt trevligt. Det blev mycke jakt prat som vanligt =)
Jag blir så himla glad när Farfar är så positiv till att jag jagar, Jakt är för han något heligt, det är det han lever för resten av året. Och ikväll frågade han om jag vill ta över hans yngsta hund sen när han inte orkar mer och sen när han har jagat in den. Och det gör jag ju mer än gärna, jag känner mig så stolt över att han frågar mig en sån sak, eftersom det är så viktigt för han, han låter inte vem som helst gå med hans hundar, det är bara pappa och jag som får göra det! Jag ska vara glad av att ha så bra läromästare, både pappa och Farfar är oehör duktiga, pappa har skjutit 6 älgar i höst och det är för mig bra kvot!
ja iaf.....
Till nått helt annat....
Nu har jag iaf precis tagit upp en ihjäl sliten kudde med en massa löst stoppnings material i den så hallen uppe har badat i stoppning, typ små flisor av skumgummi, väldigt roligt =/
Och som vanlig så behöver man inte ens tveka på vem som har gjort det,Yambi är den stora boven.... jag håller på bli knasig , när ska valp bitandet ta slut, det har blivit grymt mycke bättre men ibland gör han såna här saker, då får det flesta i hans väg sätta livet till, speciellt williams leksaker.

Har hunnit prata med både mamma och pappa och dom har det som väntat det super härligt, fint väder osv... Jag blir ju inte alls avis :P
Och imorse när jag pratade med pappa var det då tur att jag låg och läste, för då säger han att han varit på gym ...alltså jag trodde inte jag hade hört rätt med jo han hade varit på Gym och det tom innan B-G hade vaknat ojoj...haha
Nog är dom ju rätta gänget där nere :P ...jag fick ju inte skratta lite dagen innan dom skulle fara, B-G undrade varför pappa hade så stor väska, pappa skyllde ju på att han skulle han nånstans att stoppa alla taxfree varor, herregud kläcker B-G ur sig, min väska har jag som handbagage, du vet stringkallingarna tar inte så stor plats, och speciellt när jag bara bhöver ha med mig 3 par eftersom jag vänder på dom efter en gång ....HAHA .... och så fortsatte kvällen i samma anda.... Undra om det är 50 års krisen för dom som börjar komma igång.....

Jaja nu ska jag sluta gyra på och sätta mig och se idol, om nu fyran vill funka som den ska ....

kram på er!

Inga kommentarer: